sofirmccarthy.reismee.nl

California, Here I Come!

Dear,


Er is veel gebeurd in de afgelopen paar weken! Zoals gewoonlijk veel gewerkt en zoals er in mijn vorige post staat, heb ik mijn visum gekregen en mijn geslaagd/verjaardags /afscheidsfeest gevierd. Ik zal beginnen met mijn visum als eerst en dan de rest in volgorde van data:


2013/02/07 ~ Deze dag heb ik gezellig doorgebracht met mijn moeder in Den Haag en we hebben samen heerlijk gewinkeld. Ons doel was om een koffer, bepaalde kledingstukken en een nieuw paar sportschoenen te kopen en dat hebben wij zeker bereikt! Het was erg leuk en ik heb lekker van mijn werk-vrije dag genoten.


09-07-2013 ~ Ik ging met mijn moeder in de auto naar Amsterdam, waar het Amerikaanse Consulaat is en waar ik dus naartoe moest om mijn visum te halen. Travel Active had een groep studenten gevormd waarmee wij naar binnen moesten (dus als een groep) wat ik wel fijn vond want ik was in ieder geval was niet alleen. Het weer was mooi dus buiten was geen probleem, maar langzamerhand begonnen de zenuwen erger te worden! Toen ik eindelijk naar binnen mocht (vraag mij niet hoe, maar ik was stond helemaal vooraan in de rij wat echt verschrikkelijk was want ik had geen idee waar ik naar toe moest!) moesten wij eerst langs de bewakers. Alle bewakers waren erg aardig en ze begonnen een heel gesprek met je maar ik stond daar maar glimlachen en knikken als een gek want ik was aardig gestrest. We kregen daarna een nummer en we moesten wachten in een kamer totdat wij werden opgeroepen, de perfecte tijd om te praten met de andere studenten en jezelf een beetje te kalmeren. Na een poosje werd ik opgeroepen en werd doorverwezen naar een hokje waar een vrouw zat met een erg sterk Spaans-achtige accent, met gevolg dat ik haar nauwelijks kon verstaan! Echt wat je wilt op zo’n moment als dat... Ze vroeg mij om allemaal verschillende soorten informatie bladen dus ik had haar alles wat ik vast had vriendelijk naar haar gedouwd en vriendelijk geglimlacht zodat ik niet vijf keer hoefde te vragen of ze de vraag kon herhalen, ik moest zelfs mijn vingertoppen laten scannen (!!!) Daarna moest ik weer wachten tot mijn nummer opnieuw werd opgeroepen. Na een lange tijd werd ik naar voren geroepen naar een ander hokje en daar zat een hele aardige vrouw die ik wel makkelijk kon begrijpen (God zij dank). Later bleek dat ze uit LA kwam en ze wist precies waar ik heen ging en ik heb heel gezellig nog met haar gekletst. Ik verliet het gebouw met een goed gevoel en met het blije nieuws dat ik mijn visum zou ontvangen per post in 2 of 3 dagen.


14-07-2013 ~ Eindelijk was het zo ver, de dag van mijn pas / verjaardag / afscheidsfeest en ik had er echt zo veel zin in! In de ochtend zag het weer er niet veelbelovend uit maar uiteindelijk hadden we prachtig weer en ik liep rond in mijn zomerjurkje. Toen de gasten arriveerde was het gelijk erg gezellig en ik heb echt zo hard gelachen. Ik denk niet dat ik ooit zo veel drop als verjaardagscadeau heb gekregen, haha. Daarna heeft Jessie nog foto’s van mij en iedereen die er was gemaakt (ze staan ook op mijn Facebook-account voor de mensen die ze willen zien) en ik heb het erg naar mijn zin gehad. Hoewel ook het jank-filmpje aanwezig was, was ik nog steeds in een fantastische bui, maar dat was ook omdat iedereen was veel minder emotioneel was vergeleken met de eerste keer dat we hem zagen. Ik kon niet voor een beter feestje wensen!


Ik werk nu veel, omdat volgende week zal mijn laatste week bij Zeeman. Ja mensen, de tijd vliegt als je lol hebt! De twee maanden zijn echt voorbij gevlogen en ik heb weer veel nieuwe dingen erbij geleerd. Ik ben nu vooral met veel vriendinnen aan het afspreken voor ik weg ga en dan lekker genieten van elkaars gezelschap, dus het is erg druk, maar wel erg gezellig ;)


27-07-2013 om 2013/03/08 ~ Ik vertrek deze zaterdag naar Spanje voor een weekje, naar mijn Abuela, want zij komt over met Kerst maar dan ben ik er niet en op deze manier kan ik haar toch nog zien voordat ik weg ga. Ook mijn lieve vriendin Joyce komt gezellig met mij mee dus wij zullen allebei van het Spaanse weer genieten. Bij Los Aqueros (het huis van mijn oma) zal het echt heel erg warm zijn dus waarschijnlijk zullen wij alleen maar aan het strand of bij het zwembad liggen. Ik kom echt terug met een kleurtje! (Haha ja, eerst zien dan geloven Sofi…)


05-08-2013 ~ Dan twee dagen nadat ik terug kom is het mijn verjaardag! Ja mensen, ik wordt (samen met Marit) 17 jaar oud. Mijn geluksgetal, dus dit is een heel bijzonder jaar en ik had het ook niet beter kunnen plannen om mijn jaartje High School in dit jaar te doen.


Ik beloof dat ik jullie allemaal op de hoogte zal houden van alles voordat ik echt weg naar Amerika ga, en ook nieuwe foto’s zal toevoegen. Zij hadden trouwens mijn blog nog gevonden en ze wilde iedereen bedanken voor jullie positieve en lieve berichtjes ;) Ik zie jullie weer in een paar weekjes!


Love,



You could travel the world


But nothing comes close to the golden coast


Once you party with us


You'll be fallin' in love


California girls, we're unforgettable



Dear,


A lot has happened in these past couple of weeks! I have worked a lot as usual and in the time that has past, I have received my visa and have celebrated my graduation / birthday / farewell party. I will start with my visa as first and then the rest in order of date:


02-07-2013 ~ I spent the day with my mum in The Hague and we had a nice shopping trip together.Our main goal was to buy a suitcase, certain clothing items and a new pair of trainers and we definitely achieved that! It was a lot of fun and I enjoyed my day off from work.


09-07-2013 ~ I went with my mum by car to Amsterdam where the American Consulate is and I had to go in to get my visa. Travel Active had arranged a group appointment and we had to go inside together so at least I wasn't alone. The weather was lovely so standing outside was not a problem but as we all stood there in the heat, the nerves slowly were starting to grow! When I was finally inside (do not ask how, but I was stood at the front which I hate because I never know what to do!) And all the guards were very kind to me talking but I just stood there smiling and nodding like crazy. We were given a number and we had to wait in a room until we were called up, the perfect time to chat with the other students and just calm ourselves down.I was called up and was directed to a booth where a woman was sitting with a very strong Spanish-like accent, I could hardly understand what she was saying! Really what you wanted at a time like that ... She asked my for all different kinds of information sheets so I just kindly passed her all of them so I wouldn't have to ask her to repeat the question five times, I even had to scan my fingerprints (!!!) and then I had to wait again. Then after a long-ish time I was called to another booth and the woman there was very nice and I could easily understand her (Thank god). Later it turned out that she came from LA and she knew exactly where I was going and I had a nice little chat with her. I left the building in a good mood with the happy news that my visa would arrive by post in 2 to 3 days.


14-07-2013 ~ Finally it was time, the day of my graduation/ birthday / farewell party and I was so excited! In the morning the weather didn't look very promising but in the end we had lovely weather and I walked around in a summer dress. When the guests arrived it was very cozy and I had a lot of fun. I don't think I have ever received so many presents that were liquorice as a gift, haha. Then I also had pictures taken with everyone who was there (they are on my Facebook account for those who want to see them) and I just had an amazing time. Even though I also showed the tearjerker of a film I made with my friend, I was still in a fantastic mood but also because everyone was way less emotional than the first time we watched it. I could not have wished for better party!



I am now working a lot because next week will be my last week at Zeeman. Yes people, time flies when you're having fun! The two months have passed and I have enjoyed myself a lot and learned a lot of new things as well. I am now meeting up with a lot of my friends before I leave and just enjoy each other's company, so it's very busy but a lot of fun ;)


27-07-2013 to 03-08-2013 ~ I'm leaving this Saturday to go to Spain for a week, to my Abuela, because she will come for Christmas and by then I will be gone so I won't see her otherwise and my dear friend Joyce is coming along as well. At Los Aqueros it will be boiling so we'll probably just lie on the beach or at the pool. I am going to be sooooo tanned when I get back! (Haha I don’t believe myself yet ....)


05-08-2013 ~ Then two days when I go back it's my BIRTHDAY!! Yes people, I will (along with Marit) be 17 years old. My lucky number, so this is a really special year and it couldn’t have worked out better for it to be my High School year.


I promise that I will keep you all up to date before I leave to keep you all informed and add pictures if Rita and Kevin send them to me. They had found my blog and they wanted to thank everyone for your positive and kind messages ;) I will see you again in a week or two!


Love,

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!